Handels- og Abonnementsbetingelser

POSY (POSY.dk)

 

POSY drives i Danmark af Interflora Danmark A/S:

Park Allé 382 B
2625 Vallensbæk
CVR. nr. 27510760
telefon 43 43 47 47
E-mail: info@posy.dk

 

Bestillinger til Danmark
Ved levering i de fleste større byer er det muligt at afgive bestilling frem til kl. 14.00 til levering samme dag. Ved levering til landområder og mindre byer, kan der være tilfælde, hvor vi skal have din bestilling før kl. 12.00, for at kunne levere samme dag. I givet fald kontakter vi dig. Om lørdagen skal vi som hovedregel have din bestilling inden kl. 10. Vi leverer firmabestillinger inden kl. 16.00 og alle andre bestillinger bliver leveret i normal butiks-åbningstid. Levering på bestemte tidspunkter af dagen kan ikke loves, men vi gør selvfølgelig alt hvad vi kan, for at opfylde dine ønsker. Normalt leverer vi din blomster inden for almindelig butiks-åbningstid. Alle leveringer til firmaadresser forsøges leveret inden kl. 16.00.

Til ikke brofaste øer kan det forekomme at vi ikke leverer personligt og må bede modtageren om selv at afhente bestillingen ved færgelejet. Samsø er dog undtaget, der leverer vi personligt.

Levering af ordrer til hospitaler, hoteller, firmaadresser, ankommende eller afsejlende skibe kan ikke garanteres, da det ikke altid er muligt at levere til modtageren personligt. Vi gør opmærksom på, at kunden i forvejen må acceptere at betale for en ordre, der måske ikke når frem til modtageren.

Manglende eller forsinket levering
For alle bestillinger gælder det, at hvis leveringen ikke kan gennemføres regelmæssigt, grundet ekstreme vejrsituationer som snestorm og isslag, vil den blive leveret ved førstkommende lejlighed. Normalt leverer vi din bestilling inden for almindelig butiksåbningstid. Forekommer der meget høje dagstemperaturer og manglende skyggeforhold, eller lave dagstemperaturer, sættes hverken blomster, vin eller chokolade uden for døren.

Dit abonnement

Vi sender din valgte buket efter den aftale, der er indgået. Abonnementet kan være med eller uden slutdato. Du skal være over 18 år for at kunne oprette et abonnement. Er du under 18 år, skal vi have dine forældres eller værges samtykke. Gaveabonnementer kræver, at modtager og betaler er forskellige. Hvis navnet på modtager og betaler er ens, oprettes abonnementet som et almindeligt abonnement.

Oprettelse af abonnement
Ved køb af abonnement opretter man samtidig en POSY profil. En POSY profil indeholder blandt andet brugernavn (e-mailadresse) og adgangskode. Det er disse oplysninger, der skal bruges, hver gang man logger sig på sit abonnement. Det er en betingelse, at man oplyser sin e-mailadresse. Vi sender en kvittering samt bekræftelsesmail med et link til at aktivere profilen på abonnementet.

Betaling
Abonnement betales med kreditkort. Det fremgår af betalingsvinduet, hvilke kreditkort der accepteres. Samtidig giver abonnenten tilladelse til, at efterfølgende betalinger trækkes automatisk fra det kreditkort, der anvendes ved købet. Betaling med Dankort og Visa/Dankort er gebyrfri, men der kan være betalingsgebyr på anvendelse af andre typer kreditkort.

Pengene trækkes først fra din konto efter levering af hver ordre i hele abonnementsperioden. Der bliver sendt en faktura efter hvert træk.

Hvis en betaling ikke kan gennemføres, f.eks. hvis betalingskortet er udløbet, vil abonnenten blive informeret herom på mail og samtidig få mulighed for at ændre kortoplysningerne. Denne information krypteres på betalingssiderne hos DIBS, som er certificeret af Visa og MasterCard. Interflora Danmark A/S lagrer ikke følsomme kortoplysninger. Vi gemmer kun oplysninger om de sidste fire cifre i kortnummeret samt udløbsdato og korttype. På nogle typer abonnement kan der være mulighed for efterfølgende tilmelding til Betalingsservice, eller andre betalingsformer.

Opsigelse

Du kan når som helst afbestille, pause eller ændre abonnement. Du kan opsige dit abonnement ved at sende en e-mail til info@posy.dk. Vi skal have din opsigelse senest 14 dage før, abonnementet skal slutte. Abonnementer med slutdato ophører automatisk ved udløbet af den aftalte periode.

Hvis modtageren ikke er hjemme

Har du givet mulighed for, at vi kan sætte buketten uden for døren, eller aflevere til naboen, gøres dette. Vi kan dog ikke erstatte evt. bortkomne buketter.
Du kan med fordel give os mulighed for at tage buketten med tilbage til butikken, i fald der ikke er nogen hjemme. Vi afleverer et kort, hvor modtageren anmodes om at afhente buketten snarest muligt i butikken. På den måde undgås eventuelle bortkomne bestillinger. Har du ønsket at modtage bekræftelse, sendes den umiddelbart, når levering har fundet sted.
Er bestillingen til en etageejendom, eller anden ejendom, hvor det ikke er muligt at komme ind i opgangen, tages bestillingen med tilbage til butikken. Er det ikke muligt at aflevere et kort (primært pga. aflåste hoveddøre til trappeopgange) forsøges modtager, eller afsender, kontaktet pr. telefon.
Levering kan ikke finde sted på søndage og helligdage (undtagen Mors Dag, Fars Dag og Valentins Dag).

Har du ikke givet os mulighed for at sætte bestillingen, tages hele bestillingen med tilbage til butikken, og der afleveres et kort, hvor modtageren anmodes om at afhente bestillingen snarest muligt i butikken.

Manglende eller forsinket levering


For alle bestillinger gælder det, at hvis leveringen ikke kan gennemføres regelmæssigt, grundet ekstreme vejrsituationer som snestorm og isslag, vil den blive leveret ved førstkommende lejlighed. Normalt leverer vi din bestilling inden for almindelig butiksåbningstid.

Reklamationer

Eventuelle reklamationer skal rettes til den forretning, der har leveret blomsterne eller til Interflora Danmark A/S, Park Allé 382 B, 2625 Vallensbæk, e-mail: info@posy.dk. En sådan reklamation skal finde sted senest første hverdag efter leveringsdagen, og vurderingen vil i alle tilfælde bero på varens art og naturlige holdbarhed.

Fejl på dit, eller din udbyders, tekniske udstyr er POSY uvedkommende. Øvrige tekniske fejl vil blive rettet hurtigst muligt, efter det er kommet til POSY kendskab. Der gøres opmærksom på, at købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på købet.

Ændring af vilkår
Ændring af abonnementsbetingelser varsles med mindst en måneds varsel. Hvis der er tale om væsentlige ændringer, sker varsel per mail. Ved mindre ændringer samt ændringer, der ikke er til ugunst for kunden, varsles der ikke. Abonnementsbetingelser vil altid kunne findes på posy.dk.

Sådan handler du hos os


For at foretage et køb på posy.dk skal du igennem disse trin:
1. Find den eller de varer du ønsker.
2. Oplys hvem der skal modtage din bestilling.
3. Læg bestillingen i indkøbskurven, gå herefter til kassen.
4. Indtast dine personlige oplysninger.
5. Godkend vores forretningsbetingelser.
6. Vælg betalingsmåde.
7. Tjek at alle oplysninger er korrekte og godkend købet.

Persondatapolitik


Når du bestiller en buket, registreres de oplysninger, du selv har afgivet (modtager/afsen-der navn og adresse, korttekst, din e-mail adresse og hvilke varer du ønsker leveret), og vi logger dit IP-nummer. Oplysningerne registreres i vores database i ukrypteret form. Data mellem Interfloras forskellige applikationer transmitteres krypteret via XML (SSL). Interflora anvender logstatistik med det formål at sikre, at websitet er så brugervenligt som muligt samt at se, hvilke varer der er de mest besøgte.
Dit IP-nummer bruges udelukkende i forbindelse med evt. misbrug. Oplysningerne anvendes til at udføre den bestilling, som du har afgivet. Medarbejdere hos Interflora har adgang til disse oplysninger.
Oplysninger fra bestillingerne videregives ikke i markedsføringsøjemed, og vi sender ikke uopfordrede e-mails ud fra disse oplysninger (dog sender vi en tilfredshedsundersøgelse ud med henblik på at udvikle vores produkter og services i fremtiden til glæde for dig). POSY website kræver, at cookies er slået til i din browser, men vi gemmer ingen personlige oplysninger i cookies på din maskine.
Interflora Danmark A/S er dataansvarlig

Cookies
Når du besøger posy.dk, lagres der cookies på din computer. En cookie er en lille tekstfil, der gemmes i din browser for at kunne genkende din computer ved tilbagevendende besøg. Der er ingen personfølsomme oplysninger gemt i vores cookies. Ved at benytte posy.dk accepterer du, at vi bruger cookies. En cookie er ikke et program og indeholder ikke virus.

Ansvarsfraskrivelse
POSY påtager sig imidlertid ikke ansvar for tab, der måtte opstå som følge af manglende eller forsinket levering, tekniske fejl, problemer med opkobling til internettet, behandling af data i forbindelse med betaling, eller tab, påført på anden måde, ligesom POSY fraskriver sig ethvert ansvar for tab forårsaget af, at brugere af hjemmesiden har anvendt servicen uden at følge de tekniske kravspecifikationer og supplerende vejledninger.
POSY er ikke ansvarlig for fejl, eller mangler, ved købte produkter, herunder fejl i data m.v., medmindre det kan påvises, at fejlen kan tilregnes posy.dk som forsætlig eller uagtsom. POSY kan under ingen omstændigheder holdes ansvarlig for tabt fortjeneste, driftstab eller andre indirekte tab.
Købelovens ufravigelige mangelsregler finder anvendelse ved forbrugerkøb, der er omfattet af købeloven.

Øvrige
Der garanteres, at en blomsterhilsen, leveret gennem POSY, er frisk ved modtagelsen, at udbringning sker på den ønskede dag og at værdien af blomsterne svarer til det bestilte.
Alle kunder modtager ved internetkøb en bekræftelse både på skærmen og via e-mail på, at ordren er modtaget. Betingelser for levering gælder som beskrevet ovenfor. Alle kontrakter indgås på dansk eller engelsk.